SAMR modell bemutatása

Ebben a bejegyzésben az SAMR modellt szeretném bemutatni. Az alábbi kép angolul mutatja be ennek a működését és jelentését. 

Ez magyarul annyit jelent, hogy Substitution: Helyettesítés, Augmentation: Kiterjesztés, Modification: Módosítás, Redefinition: Újraértelmezés. 


photo: tanárblog


A modellt Ruben R. Puentedura dolgozta ki. Az az alapja, hogy a technika amikor megjelenik az iskolában, az vagy bővíti vagy átalakítja a tanítás menetét. Ez a négy szént a követekzőképpen valósul meg: 

1. Substitution (Helyettesítés): 
Ez azt jelenti, hogy egy hagyományos eszközt felvált, vagy helyettesít egy digitális eszköz. Például az okos tábla, ami krétás régi tábla helyettesítőjeként született meg. 

2. Augmentation (Kiterjesztés):
Ez azt jelenti, hogy már meglévő pedagógiai eszközöket digitális funkciókkal kiegészítették, tovább fejlesztettek. Ilyen lehet egy videó egy történelmi eseményről, vagy egy online térkép a földrajz órán.
 
3. Modification (Módosítás): 
Ezáltal már a tanári munka is megváltozik, hiszen nem csak az órai de az értékelési folyamat is módusulhatl. Ide tartozhatnak az online tesztek, amiket a rendszer automatikus kijavít, vagy a különböző online kvízek és játékok amik megsegítik az óra tartását és a teljesítmény értékelését is. 

4. Redefinition (Újraértelmezés):
Ez az utolsó, a legmagasabb szint. A technika és a digitalizáció szépen lassan mindent megváltoztat, és ez igaz az oktatásra is. Ide tartozhatnak a különböző online közösségi terek, amiket tanulásra vagy oktatásra is lehet használni. Ez már egy aktív szint, amiben a diákok is részt vesznek és képesek akár tartalmakat is gyártani. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések