Grafikus rendszerezés, vizualitás

 Ebben a bejegyzésben előszőr is a média és kommunikáció szaktárgyamhoz készítettem egy infografikát, az adathalászat témakörében. A rövid szaktárgyi tanítási gyakorlatomon ez volt az egyik témakör, amiből órát tartottam egy 12-edikes osztálynak.

 Amit az alábbi képen is látni lehet, az-az adathalászat alapfogalma, illetve három gyakori példája és a megoldás avagy az óvintézkedés, amit tenni lehet ezzel kapcsolatban. Az adathalászat egy nagyon fontos téma, nem csak iskolában, hanem úgy általánosságban a digitális világban, ezért is választottam. Az óraterv szerint, amit átvettem ezzel az említett osztállyal, arról is beszéltünk mennyire fontos az idősebb szülőket vagy nagyszülőket is felvilágosítani ezzel a témával kapcsolatban, hiszen ők talán még nagyobb veszélyben vannak, mint a fiatalok. 

Az infografikát a canva.com alkalmazással készítettem. 



Illetve, készítettem a távolléti oktatással kapcsolatban egy mindmap térképet is. Amire fókuszáltam, az a távolléti oktatás előnyei az egyetemeken. Úgy gondolom, ez egy fontos téma, amivel nem foglalkozunk eleget. Személy szerint, én teljes mértékben támogatom az online és a digitális oktatást, egyetemi szinten akár 100%-osan is. A mindmapen is említem, hogy a legtöbb nyugati országban van lehetőség online diplomát szerezni, ami nagy segítség egy átlag felnőtt életében, akinek dolgoznia kell és egyéb felelősségei vannak, ezért nem tud napi szinten ott ülni egy iskolában. Úgy gondolom, ha Magyarországot is utolérné a modernitás, akkor sokkal több embernek lenne lehetősége diplomát szerezni, hiszen ha erre lenne online lehetőség, akkor nem kellene nagyvárosban lakni, vagy sokat utazni, vagy feláldozni munkalehetőségeket és megélhetési forrásokat a nappali oktatás oltárán. 

A további érveket, vagyis előnyöket, felsorolom az alábbi képen. 

A mindmapet a gitmind.com alkalmazás segítségével készítettem el. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések