Pedagógusok digitális kompetenciája a jövő iskolájában

Fontos, hogy a huszonegyedik század pedagógusa képes legyen multifunkcionálisan dolgozni. Ezáltal tudja a szaktárgyi és tantervi tudását integrálni az órákon, miközben különböző pedagógiai módszereket alkalmaz. Szem előtt kell tartsa a tanulók tudási és személyiségfejlődését is, és az osztályközösség alakulását. Emellett magára is figyelnie kell, hogy elkerülje a kiégést, és folyamatosan fejlődjön szakmailag is. 

Manapság a technika is kihagyhatatlan része az oktatásnak, amit sokszor kombinálunk a szaktárgyi tudásunkkal is. Így a digitális kompetencia is elengedhetetlen része egy modern pedagógusnak. Nincs külön helye, hanem kötelező része mindennek. 


                                                                              photo: pixabay

A tanulók bevonása digitális eszközök segítségével

Számomra ez egy nagyon fontos digitális kompetenciaterület, mivel a mai fejlődő világban kevés olyan gyerekkel találkozunk akinek már ne lenne legalább egy okos kütyü a zsebében vagy táskájában. Egyre fiatalabbak, egy jobban hozzá vannak szokva a technikai eszközökhöz, és sokszor az online elérhető tanulási lehetőségekhez is. Hiszen már Youtubon is minden programhoz vagy eszközhöz van tutorial videó, rengeteg alkalmazás is elérhető, amivel nyelvet, zenét, történelmet, matekot vagy bármi mást lehet tanulni vagy éppen gyakorolni. Úgy gondolom pedagógusként, fontos ebbe bele látni, és nem támadni vagy lenézni az online működő tananyagokat hanem alkalmazni az oktatásban is. Emellett pedig keresni olyan alkalmazásokat vagy eszközöket, amikre lehet feladatokat kitalálni ezáltal bevonni a tanulókat is a digitális oktatásba. Nagyobb esély van arra, hogy nem fog egy diák egész órán Facebookon lógni, hogyha használhatja a telefonját egy feladatra amit az órán kell elvégezni. 

                                                                             photo: pixabay


Erre láttam már példát iskolai megfigyelésen is. Az egyik gimiben a történelem tanár kilencedikesekkel foglalkozott, az anyagot részben előadta projektor és videók segítségével, majd a felénél megállt, csoportba osztotta a diákokat, és azt mondta keressék meg az interneten az anyag többi részét és mondják el ők a többieknek. Minden csoport külön részletet kapott amit keresett, és a végén elmondták illetve összehasonlították a történelem könyvben lévő anyaggal. Ez azért is volt nagyon jó, mert aktivizálta vele a diákokat, így hogy maguk keresték ki, használták a telefonjukat amitől amúgy is izgatottak lettek, jobban megjegyezték az anyagot, és azt is megtudták beszélni hogy melyik forrás hiteles és miért, hogyha történelmi pontosságról van szó. Nagyon sok jó példa van még, én gyakorló órákon gyakran használok olyan alkalmazásokat mint a kahoot vagy a quizziz annak érdekében hogy átismételjük az anyagot. 

Az én két szakpárom angol és média, így úgy gondolom rengeteg lehetőségem van használni és integrálni a digitális oktatás különböző részeit. A nyelvnél minél változatosabb és színesebb az anyag, annál jobb a tanulás, így videók, zenék és különböző digitálisan elérhető anyagok és játékok is szükségesek egy jó órához. A média pedig nem is működik technika vagy a digitális oktatás segítsége nélkül. 

                                                                             photo: pixabay



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések